Gorące tematy: Ryszard Opara: „AMEN” Smoleńsk Zostań BLOGEREM! RSS Kontakt
Uwaga! Wygląda na to, że Twoja przeglądarka nie obsługuje JavaScript. JavaScript jest wymagany do poprawnego działania serwisu!
145 postów 1655 komentarzy

Rozliczmy specsłużby i wymiar sprawiedliwości

Krystyna Trzcińska - projektant/programista komputerów

POLSKA faktura dla Merkel, córki Hitlera?

ZACHOWAJ ARTYKUŁ POLEĆ ZNAJOMYM

Prawo zobowiązuje dzieci do spłacania długów po zmarłych rodzicach. Najwyższy już czas, aby Niemcy (Merkel jeszcze przy władzy) uregulowały POLSCE, zobowiązania III Rzeszy!!

 

Korytarz polski  (faktyczna nazwa to: Polskie Pomorze lub "część terytorium województwa pomorskiego") 

https://pl.wikipedia.org/wiki/Korytarz_polski

 

 

Żyd Józef Beck, będąc Ministrem Spraw Zagranicznych, nieformalnego żydowskiego okupanta na terytorium POLSKI, winny jest wieloletnich zaniechań, gdyż od 1934 r. tolerował fakt braku zapłaty NIEMIEC za usługi przewozowe PKP, polegające na przewożeniu do Prus Wschodnich również materiałów wojennych, które posłużyły żydowi Hitlerowi, do agresji na Polskę.

 

 

Na przestrzeni historii, żydzi polskojęzyczni zawsze działali na szkodę POLSKI i POLAKÓW. Między innymi z winy żyda Bolesława Bieruta, POLACY (rdzenni) do chwili obecnej nie uzyskali reparacji i odszkodowań za bandycką napaść NIEMIEC na POLSKĘ (II WŚ). Czytaj: "Władze" PRL wobec reparacji i odszkodowań od RFN 1953-1989 

//trzcinska.neon24.pl/post/127784,wladze-prl-wobec-reparacji-i-odszkodowan-od-rfn-1953-1989

Również z winy żydków: Geremka, Michnika, Kuronia i Mazowieckiego do chwili obecnej Ziemie Wschodnie (nielegalnie odebrane POLSCE), jeszcze nie wróciły do POLSKI!! 

 

Czytaj: Mało znana historia zdrady polskic interesów 

//www.filmweb.pl/forum/inne/Ma%C5%82o+znana+historia+zdrady+polskich+interes%C3%B3w,2398646 

 

Dlatego powstają pytania, dotyczące Polskiego Pomorza (Korytarz Polski): 

 

 

Niemiecki tranzyt przez polski "Korytarz" 

//nowahistoria.interia.pl/ii-rzeczpospolita/news-niemiecki-tranzyt-przez-polski-korytarz,nId,1054930#utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaign=chrome

Forum dyskusyjne WMTMK Olsztyn Kolej wczoraj - Tranzyt przez Pomorze i WMG (1920-1939) 

//www.wmtmk.pl/forum/printview.php?t=509&start=0

"7 lutego 1936 roku doszło do największego kryzysu. Strona polska wypowiedziała umowę paryską (tą jeszcze z 1921 r.) i wstrzymała prawie cały(!) ruch niemieckich pociągów tranzytowych. Powodem było permanentne zaleganie strony niemieckiej z płatnościami za tranzyt przez Pomorze. Strona finansowa sprawy miała duży i dziś niedoceniany wpływ na dalszy rozwój wypadków. Opłaty za tranzyt były uiszczane w walucie wymienialnej (w trakcie ich ustalania w obu państwach szalała inflacja) - prawdopodobnie we frankach szwajcarskich lub dolarach. Niemieckie opóżnienie w płatnościach, mimo wielokrotnych upomnień strony polskiej, stale rosło, a Niemcy zaczęli wręcz unikać tematu. A powód był prozaiczny: niski poziom rezerw dewizowych Rzeszy. I nie był to blef. Niemcy już wcześniej sami sobie zaczęli ograniczać ruch i przerzucać co się da na drogę morską, aby tylko zmniejszyć opłaty w walucie. Brzmi to niewiarygodnie, ale aż ok. 15% wpływów do budżetu II Rzeczypospolitej pochodziło z niemieckich opłat za tranzyt. Informacja ta pochodzi z tego artykułu: 
//www.polityka.pl/po...ut=18&page=text  
...o nieznanych przygotowaniach do... niedoszłej autostrady przez Pomorze. 
Zakładając że tuż przed wojną polski budżet wynosił blisko 2 miliardy złotych, opłaty z tranzytu dawały (nawet zaniżając) conajmniej 250-280 milionów złotych wpływów budżetowych. Była to suma w ówczesnych warunkach horrendalna, choć też usprawiedliwiona skalą tranzytu, na dodatek w cennych dewizach. Dla porównania nauczyciel zarabiał wtedy 80-150 zł (i była to dobra pensja, żadna minimalna), policjant ok. 300 zł. Z tego wynika, że tranzyt, mimo adekwatnych kosztów, był dla Polski kurą znoszącą złote jaja. Ta kura miała niestety grzędę na beczce prochu z krótkim lontem. Beczka w końcu wybuchła bo lont palił się już od końca I wojny... 
Prawdopodobnie każde opóźnienie w płaceniu za tranzyt przekładało się na kłopoty z domknięciem polskiego budżetu. Ten świetny interes uzasadniał budowę np. lokomotyw specjalnie do obsługi pociągów tranzytowych. I to jest jedyny powód powstania 3 ciężkich parowozów pośpiesznych serii Pu29. Zapewne też serie Ok22 i Pt31 (bardziej uniwersalna konkurentka Pu29) nie weszłyby szybko do seryjnej produkcji gdyby nie paląca potrzeba sprawnej obsługi ciężkich tranzytowców bez kosztownej trakcji podwójnej (2 lokomotywy na czele pociągu). Świetny interes dla Polski oznaczał jednocześnie bardzo kiepski dla Niemiec. Konieczność płacenia za tranzyt wielkich sum w deficytowych dewizach mogła niestety znacząco przyśpieszyć agresję Hitlera na Polskę. W końcu zbrojenia też wymagają twardej waluty przynajmniej do czasu gdy sie na kogoś nie napadnie i nie zdobędzie siłą nowych rezerw. I nikogo tu nie usprawiedliwiam. Nic nie usprawiedliwia polskich ofiar i cierpień wynikłych z agresywnych rojeń pana H. 
Szkoda, że polskie źródła raczej milczą o finansowym aspekcie tranzytu"

 

Kwota zaległa nie zrealizowanych zobowiązań III Rzeszy wobec POLSKI spowodowana była ustępliwą (od 1934 roku), wieloletnią polityką ministra spraw zagranicznych Józefa Becka (żyda dopisek Krystyna Trzcińska), który tolerował fakt braku zapłaty za usługi przewozowe PKP przewożącej do Prus Wschodnich także materiał wojenny, który posłużył do agresji przeciw Polsce".


 

A sprzęt wojenny (czołgi, armaty, karabiny maszynowe) był od połowy 1939 roku dosłownie na wagę złota !

 

 

 

 

  

 

Autor: Krystyna Trzcińska

KOMENTARZE

  • @LoneStar1776 19:47:48 Dziękuję za komentarze.
    Zawsze czekam z niecierpliwością na Twoje komentarze, pod moimi postami. Ale ciągle gdzieś znikasz. Aby nagle pojawić się znowu, ale już "inaczej". Nie wiem też, dlaczego tak mało postów sam publikujesz na Neon24? Dziękuję i pozdrawiam.

OSTATNIE POSTY

więcej

MOJE POSTY

więcej

ARCHIWUM POSTÓW

PnWtŚrCzPtSoNd
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

ULUBIENI AUTORZY